Vraag & antwoord

Hoe kunnen we je helpen?

Veelgestelde vragen

Waar gaat je vraag over?

Walstroom - vraag & antwoord

Hoe start en stop ik een transactie met de app?

Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.

  1. Aansluiten
    Sluit je stroomkabel aan op een aansluiting in de walstroomkast.
  2. Starten
    Open de app en selecteer de juiste locatie of voer het kastnummer van de walstroomkast in.* Kies vervolgens de juiste aansluiting en druk op ‘start’ om je walstroomactie te starten.**
  3. Stoppen
    Open de app opnieuw en kies ‘stop’ om de walstroomactie te stoppen. Deze wordt automatisch naar de geschiedenis verplaatst. Je betaalt achteraf via de maandelijkse factuur.
  4. Verwijderen
    Je kunt nu de stroomkabel ontkoppelen.***

*Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 088. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881

** Bij sommige kasten is een extra autorisatie nodig. Knippert na het starten van de walstroomactie het groene lampje op de kast? Druk op de (re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren.

*** Ontkoppel de stroomkabel pas wanneer je de transactie in de app hebt gestopt. Wanneer je toch eerder afkoppelt, wordt de levering direct gestopt en de transactie in de app na enkele minuten automatisch beëindigd.

Hoe start en stop ik een transactie zonder de app?

Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.

Klantpagina:

  1. Inloggen
    Log via je webbrowser in bij Connect4Shore. Nog geen account? Schrijf je hier in.
  2. Aansluiten
    Sluit de stroomkabel aan op een aansluiting in de walstroomkast.
  3. Starten
    Voer het kastnummer van de walstroomkast in.* Kies vervolgens de juiste aansluiting en druk op ‘start’ om je walstroomactie te starten.**
  4. Stoppen
    Open opnieuw je browser en kies ‘stop’ om de walstroomactie te stoppen. Deze wordt automatisch naar de geschiedenis verplaatst. Je betaalt achteraf via de maandelijkse factuur.
  5. Verwijderen
    Je kunt nu de stroomkabel ontkoppelen.***

* Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 088. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881.

** Bij sommige kasten is een extra autorisatie nodig. Knippert na het starten van de walstroomactie het groene lampje op de kast? Druk op de (re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren.

*** Ontkoppel de stroomkabel pas wanneer je de transactie in de app hebt gestopt. Wanneer je toch eerder afkoppelt, wordt de levering direct gestopt en de transactie in de app na enkele minuten automatisch beëindigd.

 

Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.

Let op: geef bij bellen het kastnummer + de aansluiting door. Bijvoorbeeld: kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881.

Wat zijn de tarieven voor walstroom?

Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.

In welke havens kan ik walstroom afnemen?

Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.

Stopt de levering als ik de stekker uit de kast trek?

Ontkoppel de stroomkabel pas wanneer je de transactie in de app of op je klantpagina hebt gestopt. Wanneer je toch eerder afkoppelt, wordt de levering direct gestopt en de transactie in de app na enkele minuten automatisch beëindigd. Dit voorkomt dat anderen op jouw kosten stroom kunnen afnemen.

Heb je de transactie in de app gestopt, maar is de levering nog niet gestopt? Ontkoppel dan je stroomkabel zo snel mogelijk.

De walstroomkast geeft een storing, wat moet ik doen?

Check onze storingspagina om te zien welke stappen je moet nemen om het probleem op te lossen 

Wat is het type aansluiting en welke stekker heb ik nodig?

Elke walstroomkast heeft aansluitingen van het type 400V/63A/50Hz. Je kunt bij deze aansluitingen gebruikmaken van een CEE 5-polige 63A-stekker. Een deel van de walstroomkasten beschikt ook over aansluitingen van het type 230V/16A/50Hz (voor een CEE 3 polige 16A-stekker) of 400V/32A/50Hz (voor een CEE 5-polige 32A-stekker). Verder zijn er grootverbruikers, de zogeheten power-lock aansluitingen.

Ik heb een 230V installatie. Kan ik walstroom afnemen?

Bij sommige walstroomkasten kun je ook gebruikmaken van een 230V of 1x16A installatie. Je gebruikt dan een 3-polige 16A stekker. Is dit type aansluiting niet aanwezig in de desbetreffende walstroomkast? Neem dan contact op met je installateur.

Mag ik zelf een verloopstekker maken?

Nee, dit mag niet. Er zijn talloze verkooppunten waar je de juiste kabels en stekkers kunt kopen.

Kan ik zelf de aardlekschakelaar bedienen?

In een aantal kasten is het mogelijk de aardlekschakelaar zelf te bedienen. Heb je kortsluiting? Achterhaal de oorzaak en los het probleem op. Zet daarna de schakelaar weer terug. De aardlekschakelaar is voorzien van het nummer van de walstroomkast. Is de aardlekschakelaar van de walstroomkast niet bereikbaar? Neem dan contact met ons door te bellen naar +31 88 4685 440.

Waar kan ik een rittal sleutel vinden?

De rittal sleutel, waarmee je de walstroomkast opent, is verkrijgbaar in de betere ijzerwarenwinkels of bij een bunkerstation.

Waar kan ik de stekkerdoos in de walstroomkast vinden?

De stekkerdoos vind je achter de deur van de walstroomkast. Om deze deur te openen, heb je een rittal sleutel nodig.

Welke aansluitcode moet ik gebruiken?

De eerste 3 cijfers zijn het kastnummer en het vierde cijfer is het nummer van de aansluiting waar je je stekker hebt geplaatst.

Zoek je via de app of je klantpagina naar de juiste walstroomkast? Typ dan het kastnummer in. Vervolgens selecteer je de juiste aansluiting.

Let op: Geef bij bellen het kastnummer + de aansluiting door. Bijvoorbeeld: kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881.

Drinkwater - vraag & antwoord

Hoe start en stop ik een transactie met de app?

Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.

  1. Aansluiten
    Sluit de drinkwaterslang aan op een aansluiting van de drinkwaterkast.
  2. Starten
    Open de app en selecteer de juiste locatie of voer het kastnummer van de drinkwaterkast in.* Kies vervolgens de juiste aansluiting en druk op ‘Start’ om je drinkwateractie te starten.**
  3. Stoppen
    Druk op de stopknop op de waterkast om de waterlevering te stoppen. De transactie in de app zal binnen enkele seconden automatisch worden gestopt.*** Je betaalt achteraf via de maandelijkse factuur.
  4. Verwijderen
    Je kunt nu de drinkwaterslang ontkoppelen.

* Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 051. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 051 – aansluiting 1, wordt 0511.

** Na het starten van de drinkwateractie knippert het groene lampje op de kast. Druk op de blauwe knop (re)start om de drinkwatervoorziening te activeren.

*** Gebeurt dit niet automatisch? Stop de transactie in de app dan handmatig.

Hoe start en stop ik een transactie zonder de app?

Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.

Klantpagina:

  1. Inloggen
    Log via je webbrowser in bij Connect4Shore. Nog geen account? Schrijf je hier in.
  2. Aansluiten
    Sluit de drinkwaterslang aan op een aansluiting van de drinkwaterkast.
  3. Starten
    Voer het kastnummer van de drinkwaterkast in.* Kies vervolgens de juiste aansluiting en druk op ‘start’ om je drinkwateractie te starten.**
  4. Stoppen
    Druk op de stopknop op de waterkast om de waterlevering te stoppen. De transactie op je klantpagina zal binnen enkele seconden automatisch worden gestopt.*** Je betaalt achteraf via de maandelijkse factuur.
  5. Verwijderen
    Je kunt nu de drinkwaterslang ontkoppelen.

* Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 051. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 051 – aansluiting 1, wordt 0511.

** Na het starten van de drinkwateractie knippert het groene lampje op de kast. Druk op de blauwe knop (re)start om de drinkwatervoorziening te activeren.

*** Gebeurt dit niet automatisch? Stop de transactie dan handmatig.

 

Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.

Let op: geef bij bellen het kastnummer + de aansluiting door. Bijvoorbeeld: kast 051 – aansluiting 1, wordt 0511.

Wat zijn de tarieven voor drinkwater?

Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.

In welke havens kan ik drinkwater afnemen?

Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.

De drinkwaterkast geeft een storing, wat moet ik doen?

Check onze storingspagina om te zien welke stappen je kunt nemen om het probleem op te lossen.

Havengeld - vraag & antwoord

Hoe start en stop ik een transactie met de app?

Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.

  1. Aanmeren
    Meer je schip aan.
  2. Starten
    Open de app en selecteer de juiste locatie of voer handmatig het zonenummer van het havengebied in.* Kies ‘start’ om je ligactie te starten. Het tarief wordt bepaald op basis van de geregistreerde schipgegevens.
  3. Stoppen
    Open opnieuw de app en kies ‘stop’ om de ligactie te stoppen. Deze wordt automatisch naar de geschiedenis verplaatst. Je betaalt achteraf via de maandelijkse factuur.
  4. Wegvaren
    Je kunt je ligplaats verlaten.

*Check onze tarievenpagina voor de juiste zone

Hoe start en stop ik een transactie zonder de app?

Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.

Klantpagina:

  1. Inloggen
    Log via je webbrowser in bij Connect4Shore. Nog geen account? Schrijf je hier in.
  2. Aanmeren
    Meer je schip aan.
  3. Starten
    Voer handmatig het zonenummer van het havengebied in.* Kies ‘start’ en de ligactie is gestart. Het tarief wordt bepaald op basis van de geregistreerde schipgegevens.
  4. Stoppen
    Open opnieuw je browser en kies ‘stop’ om je ligactie te stoppen. Deze wordt automatisch naar de geschiedenis verplaatst. Je betaalt achteraf via de maandelijkse factuur.
  5. Wegvaren
    Je kunt nu je ligplaats verlaten.

*Check onze tarievenpagina voor de juiste zone. Meld je een vrachtschip aan? Geef na het invoeren van de zone ook de huidige tonnage op.

 

Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.

Wat zijn de tarieven voor havengelden?

Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.

In welke havens kan ik havengeld betalen?

Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.

Ik ben vergeten mijn ligactie te stoppen, wat moet ik doen?

Havengelden zijn altijd voor een bepaalde periode. Heb je je ligactie binnen deze periode gestopt, dan hoef je niets te doen. Heb je de ligactie buiten deze periode gestopt?* Neem dan contact met ons op.

*Bijvoorbeeld: Het tarief is geldig voor 7 dagen. Heb je 3 dagen met je schip in de haven gelegen, maar pas op dag 5 de transactie gestopt? Dan is er niets aan de hand. Je bent binnen de 7 dagen gebleven. Maar heb je je transactie pas op dag 8 gestopt? Neem dan contact met ons op. Wij zullen je ligactie vervolgens corrigeren. Zo worden er niet onterecht dubbele (2 keer 7 dagen) havengelden in rekening gebracht.

Ik heb per ongeluk de verkeerde zone geselecteerd. En nu?

Neem contact met ons op. Geef hierbij aan in welke zone de ligactie eigenlijk gestart had moeten worden en wij zullen dit voor je corrigeren.

Ik heb mijn ligactie te vroeg gestopt. Wat nu?

Havengelden zijn altijd voor een bepaalde periode. Ben je binnen deze periode vertrokken, dan hoef je niks te doen. Heb je ook na deze periode nog in de haven gelegen?* Neem dan contact met ons op. Wij zullen je transactie corrigeren.

*Bijvoorbeeld: Het tarief is geldig voor 7 dagen. Heb je 5 dagen met je schip in de haven gelegen, maar op dag 4 je ligactie al gestopt? Dan is er niets aan de hand. Je bent binnen de 7 dagen gebleven. Maar heb je er langer dan 7 dagen gelegen? Neem dan contact met ons op. Wij zullen je ligactie vervolgens corrigeren.

Help, ik heb mijn transactie gestart met de verkeerde schipgegevens.

Neem hiervoor contact met ons op. Geef de juiste schipgegevens aan ons door en wij zullen de transactie voor je corrigeren.

Hoe wordt mijn green award korting verrekend?

Dit zie je niet direct terug in je verbruik in de app of op je klantpagina, maar dit wordt op de factuur automatisch voor je verrekend.

Afval - vraag & antwoord

Hoe voer ik mijn afval af met de app?

Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.

  1. Open
    Open de app en selecteer de juiste afvalcontainer of voer het containernummer in.* Kies ‘open’ om de container te openen.
  2. Sluiten
    Nadat je je afval hebt afgevoerd, sluit de container automatisch. Je hoeft hiervoor niets te doen. Betalen doe je achteraf via je maandelijkse factuur.

*Het containernummer vind je op de sticker op iedere kast.

Hoe voer ik mijn afval af zonder gebruik van de app?

Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.

Klantpagina:

  1. Log in
    Log via je webbrowser in bij Connect4Shore. Nog geen account? Schrijf je hier in.
  2. Start
    Voer het containernummer van de afvalcontainer in. Kies ‘open’ om de container te openen.
  3. Sluiten
    Nadat je je afval hebt afgevoerd, sluit de container automatisch. Je hoeft hiervoor niets te doen. Betalen doe je achteraf via je maandelijkse factuur.

*Het containernummer vind je op de sticker op iedere kast.

 

Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.

Wat zijn de tarieven voor afval afvoeren?

Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.

Waar kan ik mijn afval afvoeren?

Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.

De afvalcontainer geeft een storing. Wat nu?

Check onze storingspagina om te zien welke stappen je kunt nemen om het probleem op te lossen.

Account - vraag & antwoord

Hoe maak ik een account?

Schrijf je hier eenvoudig in. Wij verwerken je registratie binnen 1 à 2 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging per mail. In deze e-mail lees je hoe je kunt inloggen en waar je je betaalgegevens kunt toevoegen. Daarna ben je klaar om gebruik te maken van de diensten van Connect4Shore.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je betaalgegevens pas je eenvoudig aan via je klantpagina. Dit kan helaas nog niet in de app.

  1. Log in op je account.
  2. Klik linksonder op je account en dan ‘Instellingen’.
  3. Je betaalgegevens verschijnen. Je kunt deze nu toevoegen of wijzigen.*
  4. Kies ‘Verder’ om de wijzigingen te bevestigen.
  5. Buckaroo checkt vervolgens je gegevens. Wanneer deze zijn goedgekeurd, wordt de betaalmethode aangepast. Duurt dit langer dan één werkdag, neem dan contact met ons op.

*Let op: Je IBAN is hoofdlettergevoelig.

Wil je andere gegevens aanpassen, zoals bijvoorbeeld je adresgegevens of telefoonnummer? Neem dan contact met ons op. Wij passen dit binnen 2 werkdagen voor je aan en bevestigen dit per mail.

Hoe voeg ik een extra schip toe?

Neem hiervoor contact met ons op. Wij verwerken je verzoek binnen 2 werkdagen. Is het verwerkt? Dan bevestigen we dit per mail.

Hoe voeg ik een extra gebruiker toe?

Neem hiervoor contact met ons op. Wij verwerken je verzoek binnen 2 werkdagen. Is het verwerkt? Dan bevestigen we dit per mail.

Waar kan ik mijn verbruik inzien?

Dit kan op 2 plaatsen:

  1. Open de Connect4Shore app en ga naar ‘Verbruik’
  2. Log in op je klantpagina en kies ‘Verbruik’

Naast je eerdere verbruik, vind je hier ook je nog lopende transacties.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Via deze link vraag je eenvoudig een link aan om je wachtwoord te resetten. Je ontvangt vervolgens binnen enkele ogenblikken een mail. Volg de instructies om je wachtwoord opnieuw in te stellen.

De link voor het resetten van mijn wachtwoord werkt niet. Wat nu?

Krijg je na het openen van de link om je wachtwoord te resetten een leeg scherm te zien? Verwijder dan je cookies of open de link in een incognito browser.*

*Dit doe je door in je browser rechts bovenin op de 3 puntjes te klikken en dan ‘nieuw incognitovenster’.

Hoe zeg ik mijn account op?

Neem hiervoor contact met ons op. Wij verwerken je opzegging binnen 2 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.

Wanneer wordt mijn account verwijderd?

Neem hiervoor contact met ons op. Wij verwerken je verzoek binnen 2 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.

App - vraag & antwoord

Hoe download ik de app?

De gratis app is voor iPhone te downloaden in de App Store en voor Android-telefoons in de Google Play Store. Open de appstore op jouw telefoon, zoek Connect4Shore en klik op ‘downloaden’.

Hoe werkt de app?

  1. Downloaden
    Download de gratis Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.
  2. Starten
    Open de app en selecteer de juiste locatie of voer handmatig het kast-, zone- of containernummer in. Kies ‘start’ om je transactie te starten.
  3. Stoppen
    Open opnieuw de app en kies ‘stop’ om de transactie te stoppen.* Deze wordt automatisch naar de geschiedenis verplaatst. Je betaalt achteraf via een maandelijkse factuur.

*Voer je afval af? Dan stopt je transactie automatisch nadat je het afval in de container hebt geplaatst. Je hoeft zelf niets te doen.

Welke diensten kan ik afnemen met de app?

Met de Connect4Shore app, kun je de volgende diensten afnemen:

  • Walstroom
  • Drinkwater
  • Havengelden
  • Afval

Klik hier om te zien hoe het werkt.

Hoe start ik een transactie via de app?

Download de gratis Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.

Starten
Open vervolgens de app en selecteer de juiste locatie of voer handmatig het kast-, zone- of containernummer in. Kies ‘start’ en de transactie wordt gestart.

Hoe stop ik een transactie via de app?

Open opnieuw de app en kies ‘stop’ om de transactie te stoppen.* Deze wordt automatisch naar de geschiedenis verplaatst. Je betaalt achteraf via een maandelijkse factuur.

*Voer je afval af? Dan stopt je transactie automatisch nadat je het afval in de container hebt geplaatst. Je hoeft zelf niets te doen.

De app werkt niet. Wat nu?

Sta je op het punt een transactie te starten of stoppen, maar doet de app het niet? Start en/of stop je transactie dan eenvoudig via je klantpagina of door met nummerherkenning te bellen naar +31 88 4685 440.

Factuur - vraag & antwoord

Hoe betaal ik mijn factuur?

Je betaalt je factuur via automatische incasso of creditcard. Deze keuze maak je nadat je account is aangemaakt. Halverwege de volgende maand worden de kosten van de maand daarvoor afgeschreven. Voorbeeld: half februari betaal je de verbruikskosten over januari.*

Je ontvangt vooraf een factuurnotificatie per e-mail. Deze wordt namens ons door Buckaroo gestuurd. Het bedrag wordt daarna automatisch binnen 7 dagen afgeschreven.

*Let op: Dit gaat om de transacties die in de desbetreffende maand zijn gestopt. Stel, je start 31 januari een transactie die je op 1 februari stopt, dan vind je deze kosten terug op de factuur van februari.

Wanneer ontvang ik mijn factuur?

Je ontvangt de factuur halverwege de volgende maand per e-mail. Dus bijvoorbeeld: Ongeveer half februari ontvang je de factuur over januari. Het bedrag zal daarna automatisch binnen 7 dagen worden afgeschreven.

Wat staat er op mijn factuur?

Op de factuur vind je een samenvatting van alle gestopte transacties in de maand ervoor. Voor een gedetailleerd overzicht van de verbruikskosten ga je naar je klantpagina.

Waar kan ik mijn facturen vinden?

Je ontvangt de factuur per e-mail. Deze wordt namens ons door Buckaroo gestuurd.

Tip: Maak een aparte folder in je e-mail om je facturen in te bewaren. Zo vind je ze altijd eenvoudig terug.

Hoe wijzig ik mijn betaalmethode?

  1. Log in op je account.
  2. Klik linksonder op je account en dan ‘Instellingen’.
  3. Je betaalgegevens verschijnen. Je kunt deze nu toevoegen of wijzigen.*
  4. Kies ‘Verder’ om de wijzigingen te bevestigen.
  5. Buckaroo checkt vervolgens je gegevens. Wanneer deze zijn goedgekeurd, wordt de betaalmethode aangepast. Duurt dit langer dan één werkdag, neem dan contact met ons op.

*Let op: Je IBAN is hoofdlettergevoelig.

Ik heb een betalingsachterstand, wat moet ik doen?

Mocht de incasso onverhoopt zijn mislukt, dan ontvang je automatisch een betalingsherinnering per mail. Wacht deze mail af en volg de instructies om de betaling alsnog te voldoen.

Wil je het bedrag liever handmatig overmaken? Gebruik hiervoor de volgende gegevens:

  • IBAN: NL81DEUT0265186455
  • BIC code: DEUTNL2A
  • n.v. Stichting Derdengelden Buckaroo

Vermeld in de omschrijving je factuur- en klantnummer. Deze vind je terug op de factuur. Een handmatige betaling verwerken wij binnen 2 à 3 werkdagen.

Overig - er zijn nog geen vragen...

Direct contact?

Heb je je antwoord niet kunnen vinden?

Je kunt ook mailen

We proberen binnen 2 werkdagen te reageren.

Connect4Shore B.V.

Wamberg 37
1083 CW Amsterdam
Nederland

info@connect4shore.nl