Vraag & antwoord
Hoe kunnen we je helpen?
Hulp nodig? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Hulp nodig? Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.
Heb je een vraag? Die hebben we misschien al beantwoord. Bekijk hieronder per onderwerp de veelgestelde vragen.
Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.
*Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 088. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881
** Bij sommige kasten is een extra autorisatie nodig. Knippert na het starten van de walstroomactie het groene lampje op de kast? Druk op de (re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren.
*** Ontkoppel de stroomkabel pas wanneer je de transactie in de app hebt gestopt. Wanneer je toch eerder afkoppelt, wordt de levering direct gestopt en de transactie in de app na enkele minuten automatisch beëindigd.
Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.
Klantpagina:
* Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 088. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881.
** Bij sommige kasten is een extra autorisatie nodig. Knippert na het starten van de walstroomactie het groene lampje op de kast? Druk op de (re)start knop op de kast om de stroomvoorziening te activeren.
*** Ontkoppel de stroomkabel pas wanneer je de transactie in de app hebt gestopt. Wanneer je toch eerder afkoppelt, wordt de levering direct gestopt en de transactie in de app na enkele minuten automatisch beëindigd.
Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.
Let op: geef bij bellen het kastnummer + de aansluiting door. Bijvoorbeeld: kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881.
Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.
Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.
Ontkoppel de stroomkabel pas wanneer je de transactie in de app of op je klantpagina hebt gestopt. Wanneer je toch eerder afkoppelt, wordt de levering direct gestopt en de transactie in de app na enkele minuten automatisch beëindigd. Dit voorkomt dat anderen op jouw kosten stroom kunnen afnemen.
Heb je de transactie in de app gestopt, maar is de levering nog niet gestopt? Ontkoppel dan je stroomkabel zo snel mogelijk.
Check onze storingspagina om te zien welke stappen je moet nemen om het probleem op te lossen.
Elke walstroomkast heeft aansluitingen van het type 400V/63A/50Hz. Je kunt bij deze aansluitingen gebruikmaken van een CEE 5-polige 63A-stekker. Een deel van de walstroomkasten beschikt ook over aansluitingen van het type 230V/16A/50Hz (voor een CEE 3 polige 16A-stekker) of 400V/32A/50Hz (voor een CEE 5-polige 32A-stekker). Verder zijn er grootverbruikers, de zogeheten power-lock aansluitingen.
Bij sommige walstroomkasten kun je ook gebruikmaken van een 230V of 1x16A installatie. Je gebruikt dan een 3-polige 16A stekker. Is dit type aansluiting niet aanwezig in de desbetreffende walstroomkast? Neem dan contact op met je installateur.
Nee, dit mag niet. Er zijn talloze verkooppunten waar je de juiste kabels en stekkers kunt kopen.
In een aantal kasten is het mogelijk de aardlekschakelaar zelf te bedienen. Heb je kortsluiting? Achterhaal de oorzaak en los het probleem op. Zet daarna de schakelaar weer terug. De aardlekschakelaar is voorzien van het nummer van de walstroomkast. Is de aardlekschakelaar van de walstroomkast niet bereikbaar? Neem dan contact met ons door te bellen naar +31 88 4685 440.
De rittal sleutel, waarmee je de walstroomkast opent, is verkrijgbaar in de betere ijzerwarenwinkels of bij een bunkerstation.
De stekkerdoos vind je achter de deur van de walstroomkast. Om deze deur te openen, heb je een rittal sleutel nodig.
De eerste 3 cijfers zijn het kastnummer en het vierde cijfer is het nummer van de aansluiting waar je je stekker hebt geplaatst.
Zoek je via de app of je klantpagina naar de juiste walstroomkast? Typ dan het kastnummer in. Vervolgens selecteer je de juiste aansluiting.
Let op: Geef bij bellen het kastnummer + de aansluiting door. Bijvoorbeeld: kast 088 – aansluiting 1, wordt 0881.
Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.
* Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 051. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 051 – aansluiting 1, wordt 0511.
** Na het starten van de drinkwateractie knippert het groene lampje op de kast. Druk op de blauwe knop (re)start om de drinkwatervoorziening te activeren.
*** Gebeurt dit niet automatisch? Stop de transactie in de app dan handmatig.
Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.
Klantpagina:
* Het kastnummer vind je op de sticker op iedere kast. Bijvoorbeeld kast 051. Het nummer van de aansluiting vind je in de kast zelf, bijvoorbeeld aansluiting 1. Kast 051 – aansluiting 1, wordt 0511.
** Na het starten van de drinkwateractie knippert het groene lampje op de kast. Druk op de blauwe knop (re)start om de drinkwatervoorziening te activeren.
*** Gebeurt dit niet automatisch? Stop de transactie dan handmatig.
Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.
Let op: geef bij bellen het kastnummer + de aansluiting door. Bijvoorbeeld: kast 051 – aansluiting 1, wordt 0511.
Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.
Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.
Check onze storingspagina om te zien welke stappen je kunt nemen om het probleem op te lossen.
Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.
*Check onze tarievenpagina voor de juiste zone
Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.
Klantpagina:
*Check onze tarievenpagina voor de juiste zone. Meld je een vrachtschip aan? Geef na het invoeren van de zone ook de huidige tonnage op.
Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.
Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.
Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.
Havengelden zijn altijd voor een bepaalde periode. Heb je je ligactie binnen deze periode gestopt, dan hoef je niets te doen. Heb je de ligactie buiten deze periode gestopt?* Neem dan contact met ons op.
*Bijvoorbeeld: Het tarief is geldig voor 7 dagen. Heb je 3 dagen met je schip in de haven gelegen, maar pas op dag 5 de transactie gestopt? Dan is er niets aan de hand. Je bent binnen de 7 dagen gebleven. Maar heb je je transactie pas op dag 8 gestopt? Neem dan contact met ons op. Wij zullen je ligactie vervolgens corrigeren. Zo worden er niet onterecht dubbele (2 keer 7 dagen) havengelden in rekening gebracht.
Neem contact met ons op. Geef hierbij aan in welke zone de ligactie eigenlijk gestart had moeten worden en wij zullen dit voor je corrigeren.
Havengelden zijn altijd voor een bepaalde periode. Ben je binnen deze periode vertrokken, dan hoef je niks te doen. Heb je ook na deze periode nog in de haven gelegen?* Neem dan contact met ons op. Wij zullen je transactie corrigeren.
*Bijvoorbeeld: Het tarief is geldig voor 7 dagen. Heb je 5 dagen met je schip in de haven gelegen, maar op dag 4 je ligactie al gestopt? Dan is er niets aan de hand. Je bent binnen de 7 dagen gebleven. Maar heb je er langer dan 7 dagen gelegen? Neem dan contact met ons op. Wij zullen je ligactie vervolgens corrigeren.
Neem hiervoor contact met ons op. Geef de juiste schipgegevens aan ons door en wij zullen de transactie voor je corrigeren.
Dit zie je niet direct terug in je verbruik in de app of op je klantpagina, maar dit wordt op de factuur automatisch voor je verrekend.
Download vooraf gratis de Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.
*Het containernummer vind je op de sticker op iedere kast.
**Op sommige containers zit een paslezer. Deze is niet bruikbaar; de container kan alleen geopend worden via Connect4Shore.
***Sommige containers hebben meerdere kleppen, die gelijk openen. Controleer de andere klep als de gekozen klep niet opent.
Heb je geen app? Start dan eenvoudig je transactie via je klantpagina of door te bellen.
Klantpagina:
*Het containernummer vind je op de sticker op iedere kast.
**Op sommige containers zit een paslezer. Deze is niet bruikbaar; de container kan alleen geopend worden via Connect4Shore.
***Sommige containers hebben meerdere kleppen, die gelijk openen. Controleer de andere klep als de gekozen klep niet opent.
Bellen:
Heb je geen (mobiel) internet? Bel dan met nummerherkenning naar +31 88 4685 440 en volg de instructies.
Klik hier voor een actueel overzicht van onze tarieven.
Klik hier voor een actueel overzicht van alle locaties.
Check onze storingspagina om te zien welke stappen je kunt nemen om het probleem op te lossen.
Schrijf je hier eenvoudig in. Wij verwerken je registratie binnen 1 à 2 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging per mail. In deze e-mail lees je hoe je kunt inloggen en waar je je betaalgegevens kunt toevoegen. Daarna ben je klaar om gebruik te maken van de diensten van Connect4Shore.
Dit doe je eenvoudig door in te loggen op je klantpagina. Selecteer het menu-item dat je wil wijzigen, vul je gegevens in en klik op opslaan.
Gebruik hiervoor dit formulier. Wij verwerken je verzoek binnen 2 werkdagen. Is het verwerkt? Dan bevestigen we dit per mail.
Gebruik hiervoor dit formulier. Wij verwerken je verzoek binnen 2 werkdagen. Is het verwerkt? Dan bevestigen we dit per mail.
Dit kan op 2 plaatsen:
Naast je eerdere verbruik, vind je hier ook je nog lopende transacties.
Via deze link vraag je eenvoudig een link aan om je wachtwoord te resetten. Je ontvangt vervolgens binnen enkele ogenblikken een mail. Volg de instructies om je wachtwoord opnieuw in te stellen.
Krijg je na het openen van de link om je wachtwoord te resetten een leeg scherm te zien? Verwijder dan je cookies of open de link in een incognito browser.*
*Dit doe je door in je browser rechts bovenin op de 3 puntjes te klikken en dan ‘nieuw incognitovenster’.
Neem hiervoor contact met ons op. Wij verwerken je opzegging binnen 2 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
Neem hiervoor contact met ons op. Wij verwerken je verzoek binnen 2 werkdagen. Je ontvangt een bevestiging per e-mail.
De gratis app is voor iPhone te downloaden in de App Store en voor Android-telefoons in de Google Play Store. Open de appstore op jouw telefoon, zoek Connect4Shore en klik op ‘downloaden’.
*Voer je afval af? Dan stopt je transactie automatisch nadat je het afval in de container hebt geplaatst. Je hoeft zelf niets te doen.
Met de Connect4Shore app, kun je de volgende diensten afnemen:
Klik hier om te zien hoe het werkt.
Download de gratis Connect4Shore app via de App Store of Google Play Store en log in. Nog geen account? Schrijf je hier in.
Starten
Open vervolgens de app en selecteer de juiste locatie of voer handmatig het kast-, zone- of containernummer in. Kies ‘start’ en de transactie wordt gestart.
Open opnieuw de app en kies ‘stop’ om de transactie te stoppen.* Deze wordt automatisch naar de geschiedenis verplaatst. Je betaalt achteraf via een maandelijkse factuur.
*Voer je afval af? Dan stopt je transactie automatisch nadat je het afval in de container hebt geplaatst. Je hoeft zelf niets te doen.
Sta je op het punt een transactie te starten of stoppen, maar doet de app het niet? Start en/of stop je transactie dan eenvoudig via je klantpagina of door met nummerherkenning te bellen naar +31 88 4685 440.
Je betaalt je factuur via automatische incasso of creditcard. Deze keuze maak je nadat je account is aangemaakt. Halverwege de volgende maand worden de kosten van de maand daarvoor afgeschreven. Voorbeeld: half februari betaal je de verbruikskosten over januari.*
Je ontvangt vooraf een factuurnotificatie per e-mail. Deze wordt namens ons door Buckaroo gestuurd. Het bedrag wordt daarna automatisch binnen 7 dagen afgeschreven.
*Let op: Dit gaat om de transacties die in de desbetreffende maand zijn gestopt. Stel, je start 31 januari een transactie die je op 1 februari stopt, dan vind je deze kosten terug op de factuur van februari.
Je ontvangt de factuur halverwege de volgende maand per e-mail. Dus bijvoorbeeld: Ongeveer half februari ontvang je de factuur over januari. Het bedrag zal daarna automatisch binnen 7 dagen worden afgeschreven.
Op de factuur vind je een samenvatting van alle gestopte transacties in de maand ervoor. Voor een gedetailleerd overzicht van de verbruikskosten ga je naar je klantpagina.
Je ontvangt de factuur per e-mail. Deze wordt namens ons door Buckaroo gestuurd.
Tip: Maak een aparte folder in je e-mail om je facturen in te bewaren. Zo vind je ze altijd eenvoudig terug.
*Let op: Je IBAN is hoofdlettergevoelig.
Mocht de incasso onverhoopt zijn mislukt, dan ontvang je automatisch een betalingsherinnering per mail. Wacht deze mail af en volg de instructies om de betaling alsnog te voldoen.
Wil je het bedrag liever handmatig overmaken? Gebruik hiervoor de volgende gegevens:
Vermeld in de omschrijving je factuur- en klantnummer. Deze vind je terug op de factuur. Een handmatige betaling verwerken wij binnen 2 à 3 werkdagen.
We proberen binnen 2 werkdagen te reageren.